May the Force be with you

tiistai 16. lokakuuta 2012

Hyviä ihmisiä

Olen viime aikoina päivitellyt kerran jos toisenkin sitä, että minulla on ympärilläni ihmisiä, jotka antavat minulle aikaansa ja antavat sitä pyytettömästi ja ilolla. Että he jaksavat lukea novellejani aina vaan, jaksavat antaa eriteltyä ja rakentavaa palautetta, palauttavat minut maan pinnalle ja palauttavat minun ajatukseni juurille eli siihen, miksi kirjoitan illasta iltaan. Ja kun lisätään tähän se, että siviilielämässä on tullut juuri mukavia uutisia, ja niin monet ihmiset ovat vilpittömästi iloisia minun puolestani, niin ei ole ihme, että tuntuu siltä, että maailma on täynnä kivoja, kilttejä ja hyviä ihmisiä. On ihanaa, että löytyy myötäeläjiä kaikille elämän tonteille. Ja jotenkin se, että tänä syksynä saan muilta niin paljon - oikea ruuhka, rysä ja tungos kaikilla ihanilla ihmisilläni tuoda minulle hyvää mieltä. On melkein sellainen olo, kuin maailmassa jotain olisi muuttunut. Minun maailmassani vain, ei maailmankaikkeus jaksa tällaisista ehkä (?) välittää - mutta joku on eri tavalla. En tiedä, mistä se on lähtöisin, mutta olen kiitollinen siitä, että yllättävissä ja ei-niin-yllättävissä suunnissa on ihmisiä, jotka haluavat minulle hyvää ja antavat sitä itsestään.

Ja tämän vuodatuksen lopuksi kysyn, että onko kukaan bloggareista menossa Helsingin kirjamessuille perjantaina (onko se sitten 27. päivä vai mikä, mutta siis ensi viikon perjantai). Eli onko? Jos on, niin laittakaa viestiä joko kommenttilootaan tai privasti meilillä, osoite oikeassa sivupalkissa. Olisi nimittäin hauska tehdä tärskyt ja nähdä naamatusten :).

7 kommenttia:

Notorious C.H.I.C. kirjoitti...

Perjantai on se 26. päivä. Ja lauantai 27. päivä. Ihana kuulla, että ympärilläsib on ollut positiivisia ihmisiä. Minulla on ollut samanlaisia ajatuksia. Olen ollut todella liikuttunut, kun ihmiset, joihin olen vasta tutustunut tai en ehkä livenä ole edes tavannut, ovat tarjonneet vertaistukeaan tai muuten vain tsempanneet tai jotenkin ilmaisseet välittävänsä. Samoin vanhojen ystävien ja lapsuuden ajan tärkeiden ihmisten tapamaaminen on ollut todella ihanaa. Yhtä lämminthenkistä talvea meille kummallekin :)

Rooibos kirjoitti...

26. päivä, niin tietysti, kiitos Vera! :)

Onkohan tuota positiivisuutta, tukemista ja läsnäoloa liikeellä siis enemmältikin? Kiva kuulla, että siellä myös. Johtuuko se syksystä, vai olemmeko vain onnekkaita :)?

Helmi-Maaria Pisara kirjoitti...

Ihmiset ympärillä niin kirjoitus- kuin sosiaalisessa maailmassakin ovat tärkeyttä! Voi kuinka mieluusti olisin lähtenyt yhdessä messuille. Ehkä ensi vuonna!

Notorious C.H.I.C. kirjoitti...

Tai sitten me jostain syystä vain olemme huomanneet sen nyt? Ehkä juuri meillä oli tarve huomata ihmisten lämpö juuri nyt, kun olemme sitä kaivanneeet? Itse ainakin olen saattanut hyvinkin kulkea sen ohi aikaisemmin osaamatta koskea toisen tarjoamaan lämpöön, ehkä jopa kuvitellen sen polttavan liikaa. Ehkä.

Rooibos kirjoitti...

Helmi-Maaria: Toivottavasti nähdään messuilla ensi vuonna, jos ei tänä vuonna! Tai ehkä yhteisen opinahjomme alumniyhdistys järjestää joskus jotain äksöniä silloin kun olet Suomessa :). Ehkä uskaltaisin tulla esittäytymään :).

Vera: Tuo sinun ehdotuksesi on erittäin varteenotettava. Ehkä me olemme nyt kypsiä tunnistamaan, että kuinka ihania ihmisiä ympäriltä löytyy. Tunnistan itsestäni tuon, että ehkä sitä ei ole aikaisemmin osannut nähdä. Toivotaan, että tämä jatkuu, sillä tulen niin hyvälle mielelle ja kiitolliseksi kun huomaan hyviä ja kilttejä ihmisiä ympärilläni :).

Helmi-Maaria Pisara kirjoitti...

Olisikin mukavaa, jos alumnitoimintaa olisi siten, että pääsisin mukaan :) Hauskoja mesuja teille, Vera ja Rooibos! Ja kiltit ihmiset ympärillämme :)

Rooibos kirjoitti...

Helmi-Maaria: Kiltit ihmiset ympärillämme :)!